ΑΓΓΛΙΚΑ Ρίτσα Κουβάτα
Η αγάπη για την αγγλική γλώσσα, η εμπειρία και η συνεχής ενημέρωση σε θέματα διδασκαλίας καθιστούν την Ρίτσα Κουβάτα και το Φροντιστήριο Αγγλικών της ένα από τα πιο οργανωμένα σχολεία στα Τρίκαλα.
Κυρία Κουβάτα είστε χρόνια στο χώρο της εκπαίδευσης ως καθηγήτρια Αγγλικών. Πείτε μας την προσωπική σας εμπειρία με την πανδημία και την τηλεκπαίδευση.
Η τηλεκπαίδευση είναι μια απρόσωπη εκπαιδευτική διαδικασία όπου λείπει το κυρίαρχο συστατικό αυτής, το συναίσθημα και κατ’ επέκταση η προσωπική επαφή εκπαιδευτή και εκπαιδευόμενου, καθώς και η συνδιαλλαγή με τους άλλους μαθητές στη τάξη που πυροδοτούν την αυτενέργεια του μαθητή και τον υγιή ανταγωνισμό. Οι μαθητές κουράζονται γρήγορα από την οθόνη, γκρινιάζουν και χάνουν το ενδιαφέρον τους για τη μάθηση, σε εποχή πανδημίας όμως είναι αναγκαίο κακό.
Γιατί ένας γονιός να επιλέξει το Φροντιστήριο ‘ΑΓΓΛΙΚΑ ΡΙΤΣΑ ΚΟΥΒΑΤΑ’ για το παιδί του;
Γιατί δεν πελαγώνουμε στον κυκεώνα των πολύωρων και πολυέξοδων μαθημάτων, αλλά δουλεύουμε επιλεκτικά έχοντας ως γνώμονα την άριστη γνώση της ξένης γλώσσας, Αγγλικής και Γαλλικής, καθώς και την απόκτηση πτυχίων αναγνωρισμένων πάντα, επίσημα, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, απαραίτητου προσόντος, πλέον, για την εύρεση εργασίας τόσο στον ιδιωτικό όσο και στο δημόσιο τομέα.
Έχετε στο ενεργητικό σας αρκετές επιτυχίες σε πτυχία. Που το οφείλετε αυτό;
Αγαπώ τη δουλειά μου σημαίνει ότι αγαπώ τους μαθητές μου. Τον κάθε μαθητή τον αντιμετωπίζω ως μονάδα αυτόνομη στο σύνολο της τάξης και νοιάζομαι γι’ αυτόν και τις ιδιαιτερότητες που τυχόν έχει, ξεχωριστά. Επίσης, αγαπώ το χώρο διδασκαλίας, το φροντιστήριο μου, που φροντίζω, συχνά να ανακαινίζω και να ανανεώνω σύμφωνα με τα νέα δεδομένα στη διδασκαλία, τόσο σε εκπαιδευτικό υλικό, όσο και σε ενημέρωση μέσα από σεμινάρια για κάθε καινοτομία στο χώρο της εκπαίδευσης.
Ας μιλήσουμε για τα πτυχία Αγγλικών. Έχει αλλάξει καθόλου η διαδικασία και ποια νέα πτυχία έχουν κάνει την είσοδο τους;
Η διαδικασία απόκτησης των πτυχίων απαιτεί πάντα γνώση, σωστά δομημένη που χτίζεται από τη πρώτη μέρα διδασκαλίας της γλώσσας. Ιδιαίτερα σημαντικό όμως σ΄ αυτό είναι να κερδίσουμε από την αρχή, εκτός από την αγάπη του μαθητή και την εμπιστοσύνη του. Πλέον, όλα τα πτυχία είναι ισότιμα αρκεί βέβαια να είναι αναγνωρισμένα από τον ΑΣΕΠ και φορέας πιστοποίησης τους να είναι αναγνωρισμένο πανεπιστήμιο του εξωτερικού.
Υπάρχουν αρκετές δραστηριότητες εκτός μαθήματος θα λέγαμε διδακτικές, όπως θεματικές εκδηλώσεις; Πιστεύετε ότι πέρα από την κλασσική διδασκαλία υπάρχει και η πνευματική αφύπνιση του μαθητή;
Η πνευματική αφύπνιση του μαθητή είναι το ζητούμενο σε κάθε εκπαιδευτική διαδικασία γι’ αυτό υπάρχουν και διάφορα ερεθίσματα εκτός της κλασικής διδασκαλίας όπως projects με θέματα της καθημερινότητας, διαδραστικές ασκήσεις, γνωριμία με τη κουλτoύρα της χώρας της οποίας διδασκόμαστε τη γλώσσα της και προσκλήσεις σε happenings, γιατί καλό είναι να συνδυάζουμε το τερπνό μετά του ωφελίμου.
Τι αγαπούν περισσότερα τα παιδιά, την αφήγηση μιας ιστορίας, το διάβασμα ενός βιβλίου ή μια συζήτηση στην τάξη;
Όλα τα παραπάνω που αναφέρατε αρέσουν στα παιδιά γιατί είναι αυθόρμητα, ζουν την κάθε στιγμή και απορροφούν την κάθε γνωστική εμπειρία, αρκεί να τους κινήσεις το ενδιαφέρον. Αυτό το καταφέρνεις μόνο αν σου αρέσει πολύ η δουλειά σου, γεγονός που γίνεται αντιληπτό καθημερινά μέσα στη τάξη. Ένας εκπαιδευτικός που βαριέται θα κάνει ανιαρό μάθημα και θα έχει ν’ αντιμετωπίσει μια τάξη χωρίς ζωντάνια που όλοι μικροί μεγάλοι, θα κοιτούν το ρολόι τους πότε θα περάσει η ώρα να χτυπήσει το κουδούνι. Προσωπικά, θεωρώ επιτυχία μου και χαίρομαι γι’ αυτό, όταν οι μαθητές μου λένε «πότε πέρασε κιόλας η ώρα, δε το καταλάβαμε».
Είναι πολλές φορές ο καθηγητής και λίγο ο ψυχολόγος των παιδιών;
Ο εκπαιδευτικός είναι εκ θέσεως και ο ψυχολόγος του μαθητή, αρκετές φορές, πρέπει όμως να τηρούνται οι κατάλληλες αποστάσεις. Με διακριτικότητα και πάντα σε συνεργασία με το γονιό που νοιάζεται για το παιδί του. Είμαστε κοντά στα παιδιά, κατανοούμε τις ανησυχίες τους, τα βοηθάμε σε τυχόν δυσκολίες τους, αλλά δεν ξεχνάμε την ύπαρξη της έδρας, δηλαδή την απόσταση που πρέπει να μας χωρίζει για να γίνουμε φίλοι τους με την έννοια του αρωγού κι όχι φιλαράκια.
Θεωρείτε ότι μετά από μια δύσκολη χρονιά τα παιδιά θα χρειαστούν ένα διάστημα προσαρμογής;
Τα παιδιά είναι λόγω του νεαρού της ηλικίας τους ευπροσάρμοστα, ειδικά όταν η αλλαγή έχει να κάνει με κάτι που τους αρέσει όπως η διά ζώσης διδασκαλία. Αυτό δε σημαίνει όμως ότι δεν έχουν κουραστεί από την τηλεκπαίδευση. Γι’ αυτά το καλοκαίρι που ήδη ξεκίνησε είναι η καλύτερη εποχή για προσαρμογή λόγω της πανδημίας στις περισσότερες χώρες του κόσμου, όπως και στη δική μας.
Οι τάξεις σας έχουν τις προδιαγραφές για ασφάλεια λόγω covid;
Απευχόμαστε ένα τέταρτο κύμα επέλασης του ιού, αλλά έχουμε ήδη από την αρχή λάβει τα ενδεικνυόμενα μέτρα όπως ακόμη πιο μικρά κι ευέλικτα τμήματα, ατομικά θρανία, επαρκώς αεριζόμενες αίθουσες, καθημερινό σχολαστικό καθαρισμό αυτών, κλιματισμό σύμφωνα με τα νέα δεδομένα και καινούριο τεχνολογικό εξοπλισμό όπως προτζέκτορα και διαδραστικό πίνακα τελευταίας τεχνολογίας καθώς και υπολογιστή μεγάλων ταχυτήτων με οθόνη υψηλής ευκρίνειας. Επαναλαμβάνω όμως ότι κανένα από τα παραπάνω δεν αντικαθιστά το βασικό τρίπτυχο της εκπαίδευσης που παραμένει παραδοσιακά και δικαιωματικά πια, δάσκαλος, με την ευρύτερη έννοια του όρου, μαθητής, τάξη.
Το φροντιστήριο ΚΟΥΒΑΤΑ ΡΙΤΣΑ βρίσκεται στην οδό ΠΛΟΥΤΩΝΟΣ 20 στα Τρίκαλα με τηλέφωνο 24310 21201.