Beauty On Line Shopping: Τα Υπέρ & Τα Κατά

Beauty On Line Shopping

Τα Υπέρ & Τα Κατά

από την Φαίη Γκαϊνά

Τα beauty brands ακολουθώντας τις προσταγές της νέας πραγματικότητας, εν μέσω πανδημίας, σπεύδουν να μετατρέψουν τις online αγορές τους,  σε μια όσο το δυνατόν ρεαλιστική εμπειρία. Με σκοπό να μειώσουν στο μέτρο του δυνατού πιθανές αστοχίες επιλογών. Το ερώτημα που τίθεται είναι, εάν τελικά η νέα τεχνολογία που σχετίζεται με τις on line αγορές, καταφέρνει να πραγματοποιήσει όσα υπόσχεται.
Πριν την επέλαση του Covid-19 η συνήθης διαδικασία που οι περισσότερες από εμάς ακολουθούσαν ήταν να επισκεφτούμε ένα φυσικό κατάστημα καλλυντικών και να δοκιμάσουμε το κραγιόν ή  το άρωμα που μας άρεσε στο πίσω μέρος του καρπού μας. Στη παρούσα φάση κάτι τέτοιο μοιάζει με μια μακρινή ανάμνηση από το παρελθόν.

Στη πορεία το κλείσιμο των φυσικών καταστημάτων  οδήγησε στην επιλογή – μονόδρομο των online αγορών. Αν και οι πωλήσεις των beauty προϊόντων σημείωσαν σημαντική πτώση μέσα στον τελευταίο χρόνο, οι online αγορές πραγματοποίησαν άνοδο κατά 47%. Ποσοστό ρεκόρ.

Οι τελευταίες έρευνες καταλήγουν στο συμπέρασμα πως η κατά μεγάλο ποσοστό υποχρεωτική μετατόπιση στις on line αγορές ήρθε για να μείνει. Παρόλα αυτά ο ενθουσιασμός, η  ευκολία και η αμεσότητα  που εμπεριέχει η διαδικασία της επίσκεψης σε ένα φυσικό κατάστημα σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αντικατασταθεί από την οθόνη ενός τηλεφώνου ή ενός υπολογιστή.

Δεδομένης αυτής της παραδοχής άπειρα live tutorials από κορυφαίους make up artists έλαβαν χώρα διαδικτυακά τους τελευταίους μήνες. Εικονικά masterclasses έφεραν πιο κοντά τους καταναλωτές με τα καινούργια  προϊόντα ομορφιάς – κρέμες, αρώματα, make up – μαθαίνοντας τους παράλληλα  πώς να τα χρησιμοποιούν.

Με άμεση συνέπεια, ο απλός καταναλωτής να μετατραπεί σε expert. Όλος αυτός ο χρόνος που δόθηκε απλόχερα, κατά τη διάρκεια του lockdown, έδωσε την ευκαιρία στους περισσότερους να καλλιεργήσουν τη συνείδηση ενός πιο σωστά ενημερωμένου καταναλωτή. Οι περισσότεροι έψαξαν να μάθουν κάθε λεπτομέρεια πριν μπει ένα προϊόν στο καλάθι τους. Όπως για τα συστατικά των beauty σκευασμάτων. Ή για το αν διαθέτουν οικολογική συνείδηση και αν οι συνθήκες παρασκευής τους ακολουθούν κανόνες δικαίου. Έως το αυτονόητο, εάν τελικά επιτυγχάνουν αυτό που υπόσχονται. Η αποτελεσματικότητα στην κατηγορία του skin care ήταν το νούμερο ένα ζητούμενο.

Οι  πιο διστακτικοί με τη νέα νοοτροπία της διαδικασίας, δημιούργησαν ένα νέο target group. Κάνοντας κάποιους εξ αυτών, ακόμα πιο συνειδητοποιημένους καταναλωτές, πραγματοποιώντας εξονυχιστικό έλεγχο πριν από κάθε αγορά.

Ωστόσο, σε κάθε περίπτωση, οι online αγορές στα προϊόντα ομορφιάς εξακολουθούν να μοιάζουν με ραντεβού στα τυφλά. Ο φόβος μιας λάθους επιλογής, ως προς το σωστό τόνο foundation για παράδειγμα, παραμένει. Ακόμη περισσότερο για ένα άρωμα. Καθώς πρόκειται για μια πραγματικά εξαιρετικά υποκειμενική επιλογή. Οι εταιρείες για να ξεπεράσουν το σκόπελο αυτό επιχείρησαν να συμπεριλάβουν στις προωθητικές τους καμπάνιες ακόμα περισσότερες λεπτομέρειες. Να γίνουν ακόμα πιο κατατοπιστικές . Αλλά, και δημιουργώντας κατάλληλο περιεχόμενο εισάγοντας στο παιχνίδι τη γνώμη πραγματικών δοκιμαστών.

Πρόσφατα ο οίκος Chanel λάνσαρε ένα LipScanner app, το οποίο βοηθά να βρεθεί  το ιδανικό κραγιόν. Λαμβάνοντας υπόψιν το χρώμα της επιδερμίδας και το σχήμα των χειλιών. Παρόμοια μέθοδο ακολουθούν κι άλλα beauty brands ως προς την επιλογή του σωστού foundation. Μια φωτογραφία μας που κάνουμε upload στην ανάλογη εφαρμογή και κάποιες επιπλέον διευκρινιστικές ερωτήσεις: ως προς την καλυπτικότητα, την υφή, το αποτέλεσμα που θέλουμε, αρκούν για να μας προταθεί η ιδανική εξατομικευμένη επιλογή.

Κάποιοι άλλοι με τη βοήθεια ενός λεπτομερούς ερωτηματολογίου προσπαθούν να μας κατευθύνουν προς στη σωστή επιλογή. Άλλοτε στοχευόμενα κι άλλοτε όχι. Κι εδώ έρχεται να σημειωθεί η σημαντικότητα της εγγραφής (το περίφημο subscribe) σε κάθε brand που μας ενδιαφέρει. Τα δείγματα επίσης είναι πολύ βοηθητικά ιδίως στην κατηγορία των αρωμάτων. Όπως και οι συσκευασίες ή τα kit σε travel size edition.

Το μέλλον μας επιφυλάσσει κι άλλες εκπλήξεις. Με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης η διαδικασία των on line αγορών  θα εμβαθύνει στον κόσμο της επαυξημένης πραγματικότητας,  εξελίσσοντας τη μέθοδο του digital testing.    

Για όλους εκείνους που ανακάλυψαν το on line shopping θεωρείται πως δημιουργήθηκε μια νέα συνήθεια.  Χωρίς φυσικά, να μπορεί να αντικαταστήσει την εμπειρία της φυσικής επαφής ή  την ανάγκη της ανθρώπινης επαφής. Η αίσθηση και των δύο αυτών παραμέτρων εξακολουθεί να παραμένει ελκυστική.

Start typing and press Enter to search