Για εκείνους που τον γνωρίζουν, μια συζήτηση λίγο έξω από την πόλη σ΄ ένα «παραγωγικό περίπατο» σε χαλαρό τέμπο, αντί μιας «κανονικής» συνάντησης στο γραφείο αποτελεί μια πρόσθετη ευχαρίστηση στον περιορισμένο χρόνο του λόγω των απαιτήσεων της δουλειάς.
Στην ανταγωνιστική βιομηχανία της ομορφιάς, ο Παντελής Χρυσαφόπουλος ως υπεύθυνος των γνωστών καταστημάτων καλλυντικών της πόλης HONDOS CENTER και όχι μόνο ξεχωρίζει για την ολιστική του προσέγγιση, η οποία συνδυάζει την πολύπλευρη δημιουργικότητα με τα εξαιρετικά αποτελέσματα σε ό,τι καταπιάνεται.
Και αυτό, πολύ πριν από την επέλαση της πανδημίας. Μεγαλωμένος σ΄ ένα ορεινό χωριό της Ευρυτανίας και ¨ψημένος¨ επαγγελματικά στην Λαμία παίρνει την μεγάλη απόφαση να αφήσει την γενέτειρά του και να δραστηριοποιηθεί επαγγελματικά στα Τρίκαλα. Διορατικός. οξυδερκής, αντιληπτικός και παρατηρητικός αντιλαμβάνεται από τον πρώτο καιρό ότι η αγορά της πόλης των Τρικάλων αλλά και οι άνθρωποι της μπορούν να στηρίξουν τις απαιτήσεις και τον χαρακτήρα του.
Η απόφαση του αποδείχτηκε μια εξαιρετική επιλογή ξεκινώντας το 1985 μ΄ ένα μικρό κατάστημα καλλυντικών στην οδό Βύρωνος. Μερικά χρόνια αργότερα διαβλέποντας τις απαιτήσεις της αγοράς μετακομίζει σ΄ ένα μεγαλύτερο χώρο αυξάνοντας τα τετραγωνικά του καταστήματος και φυσικά τα προϊόντα, εμπλουτίζοντας παράλληλα με χιλιάδες κωδικούς τα ράφια του καταστήματος για να ικανοποιήσει το απαιτητικό κοινό της πόλης των Τρικάλων.
Στην οδό Γαριβάλδη κατάφερε να πετύχει τόσο σε προσωπικό επίπεδο όσο και σε συλλογικό προσδίδοντας ακόμη μεγαλύτερη βαρύτητα στο εταιρικό brand καθιερώνοντας τα Hondos Center στην αγοραστική συνείδηση των Τρικαλινών. Με μεθοδικότητα και επαγγελματικό προσανατολισμό συνέδεσε την πόπ κουλτούρα και τις καταναλωτικές συνήθειες μέσα στον χρόνο και στην κάθε εποχή στην τοπική αγορά.
«Για να το κάνεις αυτό, μας λέει ο ίδιος πρέπει να είσαι συντονισμένος με τις κοινωνικές, πολιτιστικές, πολιτικές και οικονομικές εξελίξεις, τις αλλαγές στην τεχνολογία ακόμη και την ψηφιοποίηση, αλλά και τους χώρους που σχετίζονται με τις βιομηχανίες, οι οποίες στην περίπτωση της ομορφιάς είναι ο χώρος της υγείας και του προσωπικού καλλωπισμού».
Στο μεταξύ, η πανδημία ανέδειξε τον ψηφιακό κόσμο και το ηλεκτρονικό εμπόριο, με τα φυσικά καταστήματα να αντιμετωπίζουν τις μεγαλύτερες ζημιές με τον ίδιο να απαντάει.
«Η πρόσφατη ραγδαία ανάπτυξη του ψηφιακού εμπορίου είναι κάτι που θα γινόταν ούτως ή άλλως, τονίζει ο κ.Χρυσαφόπουλος αλλά αυτό, βέβαια, δεν αλλάζει το γεγονός ότι πάντα θα χρειαζόμαστε τα φυσικά καταστήματα και τον ανθρώπινο παράγοντα.» «Παρόλ΄ αυτά πάντα υπάρχουν προοπτικές και ο κάθε χώρος ο κάθε κλάδος έχει την ανάπτυξη του επιχειρείν με πυλώνες την εξέλιξη της τεχνολογίας όπου φαίνεται να χρειαζόμαστε ευέλικτες λύσεις για διαφορετικές καταστάσεις. Οι επιχειρήσεις μας πρέπει να προσαρμόζονται στο σημερινό δύσκολο περιβάλλον….Η οικονομία είναι και ψυχολογία… συμπληρώνει χαρακτηριστικά».
Σημαντικό ρόλο στον δυναμικό χαρακτήρα του και στο επαγγελματικό ένστικτο της επιβίωσης μπορεί να έπαιξε η πολυμελής οικογένεια του, στοιχεία που δεν αναγράφονται σε ένα βιογραφικό. «Το μότο μας ήταν “πίστευε στον εαυτό σου» και ίσως γι΄ αυτό να δημιουργήθηκε μια εταιρεία της οποίας οι συντελεστές και φυσικά οι συνεργάτες της έχουν πολυετή πείρα στο χώρο, έχουν εδραιωθεί στην αγορά με στόχο να προσφέρουν εξαιρετικής ποιότητας υπηρεσίες και προϊόντα στις καλύτερες τιμές. Η αποδοχή του κόσμου συνεχίζει να είναι μεγάλη και η ζήτηση συνεχώς αυξανόμενη από τον καταναλωτή. Βέβαια σ΄ αυτό βοήθησε τόσο η εμπειρία μας όσο και η τεχνογνωσία μας και κυρίως η δέσμευσή μας στην προσφορά ποιότητας με μόνο επώνυμα προϊόντα.
Παράλληλα επενδύσαμε πρωτίστως σε εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό το οποίο αποτελεί την καρδιά της επιχείρησης, υποδομές, συστήματα, πάντα προσαρμοσμένα στις ανάγκες της αγοράς.
Κ.Χρυσαφόπουλε ποια είναι κατά τη γνώμη σας η δυναμική της αγοράς των αρωμάτων και των καλλυντικών; Θεωρείτε ότι υπάρχουν περιθώρια ανάπτυξης και ευκαιρίες στις σημερινές οικονομικές συνθήκες κι αν ναι πώς μπορεί ένα brand να ενταχθεί και να είναι ανταγωνιστικό;
«Είναι αλήθεια πως ο τομέας της ομορφιάς κινείται κυρίως από γυναίκες οι οποίες δείχνουν ενδιαφέρον στις νέες τάσεις της ομορφιάς εστιάζοντας σε προϊόντα που αφορούν τόσο στην εξωτερική τους εμφάνιση, όσο και σε προϊόντα για την ικανοποίηση των αισθήσεων όπως είναι το άρωμα. Βέβαια οι δεδομένες αλλαγές στην αγορά την έχουν καταστήσει σαφώς πιο price sensitive απ’ ότι στο παρελθόν. «Επαναξιολογεί συνολικά τις καταναλωτικές προτεραιότητές της, δεν θέλει να δεσμευτεί και αναζητά τον εξορθολογισμό.
Είναι διατεθειμένη να δοκιμάσει κάτι νέο σε μία τάση η οποία εξελίσσεται καθημερινά ακόμα και μια κατηγορία και να την υποκαταστήσει με μία άλλη, αρκεί η προσλαμβάνουσα αξία να ‘’δικαιολογεί’’ την δαπάνη.
Είναι γεγονός πάντως πως οι ρευστές οικονομικές συνθήκες έχουν μεταβάλει την καταναλωτική συμπεριφορά.
Πως θα χαρακτηρίζατε την πόλη και την εμπορική αγορά της έναντι άλλων Μεγαλοπόλεων;
Η πόλη των Τρικάλων χαρακτηρίζεται από πολλά πράγματα, αλλά επίσης πολύ σημαντικό χαρακτηριστικό της είναι και η εμπορική της αγορά. Υπάρχει προσεγμένο ενδιαφέρον από τις Τρικαλινές και τους Τρικαλινούς για τα προϊόντα των καταστημάτων, τα οποία είναι μοδάτα και πρωτοποριακά έναντι μεγάλων ακόμη και ευρωπαϊκών αγορών και αυτά την κάνουν μια άκρως «ζωντανή» πόλη. Τα Τρίκαλα ξεχωρίζουν για την έντονη κοινωνικότητα των κατοίκων της, την εξωστρέφεια και τους χαλαρούς ρυθμούς ζωής.
Το κατάστημα σας τι ακριβώς προσφέρει στο αγοραστικό κοινό της πόλης;
Το Hondos Center των Τρικάλων είναι ένας επίγειος παράδεισος για τις γυναίκες που αγαπούν το shopping (όλες δηλαδή), αφού εκεί μπορούν να βρουν όλα τα Beauty must haves από τα corners των μεγάλων οίκων καλλυντικών ή το τμήμα δερμοκαλλυντικών και self service καλλυντικών αλλά και είδη ένδυσης, υπόδησης, αξεσουάρ, είδη σπιτιού και πολλά άλλα ακόμη. Ωστόσο το οτι τα Hondos Center αποτελούν shopping προορισμό μόνο για τις γυναίκες αποτελεί μύθο. Οι άνδρες μπορούν επίσης να βρουν μια μεγάλη γκάμα προϊόντων και αξεσουάρ μεγάλων brands. Κλείνοντας πάντως θα ήθελα να τονίσω ότι ιδανικός συνεργάτης για εμάς είναι ο ίδιος ο καταναλωτής που δείχνει διαχρονικά την εμπιστοσύνη του στην αλυσίδα ομορφιάς καταστημάτων HONDOS CENTER συμμετέχοντας στο υπέροχο ταξίδι ομορφιάς.